TVD and the spin-off

TVD. The Vampire Diaries.I love it. 
 
En serie, som ni ser på namnet, handlar om vampyrer. En vanlig stad, två syskon som förlorat sina föräldrar och försöker klara vardagen. Några främlingar dyker upp och tillvaron kommer aldrig bli densamma. 

Serien är spännande, rolig, "läskig", sexig. Det är kärlek, drama, bråk, sex och så mycket mer. Den är bättre än det låter och helt klart sevärd.
 
Nu har det också kommit ut en spin-off, The Originals, som handlar om ursprungsvampyrerna: Familjen Mikaelson. Om du gillade dom i TVD så kommer du gilla dom ännu mer i deras egna serie. Min favorit? Klaus. Ingen tvekan om den saken. Även om han inte är speciellt snygg så är jag såå attraherad av hans karaktär. Han leende, hans ögon, hans charm. Jag är förälskad. 
 
Du måste inte gilla vampyrer för att gilla dessa serier. Jag själv är lite less på vampyrgenren, det har blivit lite för mycket. Men dom här? Så bra. Jag tittar i samma takt som i USA så det dröjer nog ett tag innan The Originals kommer till Sverige, och dom senaste avsnitten av TVD, men ingen fara! Dom kommer så småningom. :) 
 
NU: Lunch.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0