Questionmark

Det är en sak jag inte förstår, och då menar jag verkligen att jag INTE förstår, är varför vissa människor är så anti gaypeople. Varför har inte personer som är gay samma rättigheter som oss andra? Varför ska dom inte få gifta sig, adoptera osv? Jag vet att vissa länder tillåter gayäktenskap men det är långt ifrån accepterat i vår värld. 
 
Och jag förstår inte varför! 
 
En av mina närmaste vänner är bi och hon är för nuvarande tillsammans med en jättegullig tjej som är lesbisk och jag har absolut INGET emot det. Är glad för deras skull. Har känt dom båda i flera år och dom är hur söta som helst tillsammans. Nu ska dom flytta ihop och jag är överlycklig att det är i sthlm då den ena bor på andra sidan Sverige. YES! Välkommen hit! Kommer man höra bröllopsklockorna ringa snart? 

Jag tycker att homosexuella, och bisexuella, är precis likadana som oss heterosexuella och tycker därmed att dom ska behandlas på samma sätt. Det är ingen skillnad, man styr inte över sina känslor och det är inget fel! Om mina framtida barn är homosexuella, bisexuella eller heterosexuella så kommer jag, oavsett kön, öppna mina armar för deras partners. Dom är lika mycket värda som alla andra människor på vår planet. 
 
Och jag förstår fortfarande inte varför det är så oacceptabelt att älska någon av samma kön.
 
Love is love. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0