To drive, or not to drive?

Har inte tagit körkortet än. Inte haft lust att plugga, köra upp eller gå på någon utbildning. Inte kommit dit riktigt än. Ärligt talat så är jag lite...... Rädd. Plus att jag varken har råd med bil eller bensin. Visst, alltid bra med körkortet inom jobb osv. Men känns ändå smått onödigt att inte kunna änvända körkortet till fullo när jag inte ens vet när jag kommer köpa en bil. Måste först få ett jobb med fast inkomst och SEN börja spara till en bil. Kommer ta evigheter. 
 
På onsdag ska jag på intervju på en YH-utbildning (yrkeshögskola). Kommer jag in så blir det 1,5 år studier varvat med praktik och sen förhoppningsvis ett jobb. Så kommer kanske inte kunna köpa en bil på 2-3 år. Ska jag verkligen ta kortet nu? Studierna börjar i så fall i januari så jag har absolut ingenting att göra fram till dess. Ska jag passa på att ta körkortet nu i alla fall? Får fundera lite till.. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0