Different kinds of words

Det blev en kväll i soffan, katterna joinade och vi tre låg och myste i soffan med kuddar och filtar. Riktigt mysigt. Är nu riktigt trött efter att ha sovit dåligt hela veckan (får sådana perioder) så tänkte avsluta kvällen med en lång, varm dusch och sedan krypa ner under täcket. Och fortsätta med min bok. 
 
När jag läser en bra bok och verkligen kommer in i den så är det nästan som att titta på film. Har väldigt livlig fantasi. Tycker det är helt underbart. Kan ibland bli lite ledsen när en bra bok tar slut. Har alltid gillat att läsa böcker. Började läsa tidigt och redan i mellanstadiet (om jag inte var ännu yngre) läste jag avancerade romaner, deckare m.m. (med avancerat menar jag inte ungdomsböcker utan dom som var skrivna för vuxna. Dvs. vuxenböcker men inte erotik). Och så har det fortsatt. Slukar böcker. Vet inte hur många jag har läst under mina 22 år. 
 
Har länge velat bli författare och kunna skriva egna böcker. Men trots min fantasi och alla tankar som snurrar runt så kan jag inte får ner något på papper. Har försökt men det blir inge bra. Får försöka en annan gång. Det är i alla fall en slags passion. Om jag inte kan skriva så vill jag åtminstone jobba med böcker. Korrekturläsa, bestämma vilka som ska publicerar osv. En förläggare helt enkelt. Eller agent. Eller något åt det hållet. Mitt mål är i alla fall att, någon gång, få ett jobb på ett förlag och sedan jobba mig uppåt. Det vill jag jobba med, eller med media. 
 
Båda karriärerna är svåra att komma in på, och faktiskt få en karriär. Men jag ska lyckas. Är ung och har gott om tid, men jag SKA lyckas.
 
NU: Duschen. 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0