HerreGUD!

Gillar verkligen INTE svenska vården ibland. För ett halvår sen skadade jag min vänstra fot riktigt illa. Hamnade på akuten inte bara en gång utan två. Sen blev det kryckor i sex veckor. Idag, sex månader och sex dagar senare är min fot fortfarande svullen och det gör överdrivet ont plus att jag knappt har någon känsel i halva foten. Domen från akuten: "Slitskador i senor och ligament samt trasiga nervtrådar." 
 
Gick till vårdcentralen förra veckan och den läkaren var helt dum i huvudet. Hans svar: "Köp större skor." Alltså, seriöst? Bad i alla fall honom att skicka en remiss till SÖS otropedmottagning. Håller tummarna att jag får komma dit istället. Och håller tummarna att jag får bättre vård, i alla fall ett bättre mottagande. För den vårdcentralen jag gick till sög. ALDRIG att jag går dit igen. Håller alla tummar och tår. Den svenska vården brukar ju, som dom flesta vet, ta en jävla tid ibland. 
 
Nyss tagit en dusch och gjort mig redo för sängen. Tänkte läsa en stund och sen sova. Hoppas jag slipper mardrömmarna inatt. Dom har kommit för ofta på sistone. 
 
NU: Sängen. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0