Sunday

Hoppas ingen glömt att ställa bak klockorna en timme. Jag behövde bara ställa om väckarklockan och vägguret, resten har ställt om sig automatiskt. 
 
Klockan är snart fem och det är redan mörkt. Vintern är den årstid jag både hatar och älskar. Älskar den kalla luften som känns så frisk i lungorna. Älskar knastret när man går i snön. Älskar tända ljus i fönstren när världen är vit utanför. Däremot hatar jag kylan och alla vinterkläder och skor. Hatar att det blir blött, kallt och halt. Hatar att man knappt kan ta sig någonstans pga snön (antingen fastnar man eller så halkar man). 
 
Min balans är inte den bästa och en hal gata gör det knappast bättre. Är det tjock kramsnö så är det relativt enkelt att gå, men är det slask eller is så blir man antingen blöt eller blå. Föredrar varken eller. Nä, trivs bäst inomhus på vintern. Om jag kunde (hade modet) så skulle jag flytta utomlands. Vintern får mig att bli deprimerad och jag börjar ogilla Sverige (och vissa invånare) allt mer och mer. 
 
Men det kommer jag aldrig göra. Inte så länge mina katter och min familj bor här. Jag mår bäst när dom finns nära till hands och just nu befinner alla sig i Stockholm och så får det förbli. Jag bodde själv i Örebro i fem år innan och det spårade ur totalt pga flera anledningar. Men nu är jag tillbaka i huvudstaden och det känns redan bättre. 
 
Men, vad har ni gjort idag? Jag har inte fått mycket gjort. Har dammsugit och gosat med katterna. Legat i soffan med min bok (som jag nu har läst ut, snyft) och med katterna runt mig. Riktigt mysigt. Vad ska jag läsa nu dock? Får kolla i bokhyllan om det finns något som passar. Imorgon ska jag ta tag i tvätten, glömde bort den idag och nu känns klockan för mycket. Aktiv dag.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0